De voorzitter opent de zitting op 19/10/2021 om 18:53.
De gemeenteraad dient telkens het verslag van de vorige vergadering goed te keuren.
Geen
Enig artikel: het notulenverslag van de gemeenteraad van 21 september 2021 wordt goedgekeurd.
Bekrachtiging besluit burgemeester van 14 oktober 2021 inzake organisatie binnen-evenementen op grondgebied gemeente in kader van Covid-19 maatregelen.
Geen
Enig artikel: akkoord te gaan met de spoedprocedure van volgend agendapunt:
- Bekrachtiging besluit burgemeester inzake organisatie binnen-evenementen op grondgebied gemeente in kader van Covid-19 maatregelen.
De verspreiding van de Covid-19 maatregelen met beperkingen inzake de regels inzake luchtkwaliteit.
Het terug opstarten van allerlei indoor evenementen.
Het terug verhuren van eigen gemeentelijke zalen en privé-infrastructuur op het grondgebied.
Artikel 63 van het decreet lokaal bestuur. Bevoegdheid van de burgemeester.
Artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur. Bevoegdheid van de gemeenteraad.
Artikel 134, §1 en 135, §2 van de Nieuwe Gemeentewet.
Ministerieel Besluit van 25 augustus 2021 houdende wijziging van het Ministerieel Besluit van 28 oktober 2020 houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus Covid-19 te beperken.
Het samenwerkingsakkoord van 14 juli 2021.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 12 oktober 2021 inzake evenementen organiseren post-corona: plan van aanpak.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 3 augustus 2021 inzake CIRM-scan polyvalente zaal en evenementenzaal Bosveld.
Wanneer een organisator minder dan 500 personen binnen ontvangt, dan zijn de regels inzake sociale afstand en mondmaskers niet van toepassing. De algemene minimale regels van de horeca zijn van toepassing in geval van professionele horeca-activiteiten (incluis regels inzake luchtkwaliteit).
Het gebruik van het Covid Safe Ticket is niet mogelijk voor dit type evenementen, tenzij de minimumaantallen zoals bepaald in het ministerieel besluit van 28 oktober 2020 werden verlaagd of het gebruik van het Covid Safe Ticket werd verplicht op basis van een lokaal politiebesluit, lokale politieverordening, decreet of een ordonnantie, overeenkomstig het samenwerkingsakkoord van 14 juli 2021.
Om de praktische haalbaarheid voor organisatoren mogelijk te maken, is het wenselijk de mogelijkheid om te werken met een Covid Safe Ticket mogelijk te maken.
Geen
Enig artikel: bekrachtiging besluit burgemeester van 14 oktober 2021 inzake organisatie binnen-evenementen op grondgebied gemeente in kader van Covid-19 maatregelen.
Ontslag van mevrouw Karina Rombauts als gemeenteraadslid.
Het gemeenteraadslid dat haar ontslag heeft gegeven wordt vervangen door haar opvolger, die aangewezen wordt overeenkomstig artikel 169 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet van 8 juli 2011.
De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018, waaruit blijkt dat de heer Franky Van Praet als eerstvolgende opvolger op de lijst in aanmerking komt om het mandaat op te nemen en het mandaat van Karina Rombauts te voleindigen.
Mevrouw Karina Rombauts heeft op 11 september 2021 per mail medegedeeld afstand te doen van het mandaat.
De volgende opvolger, de heer Franky Van Praet, is opgeroepen om te zetelen als gemeenteraadslid.
Om rechtsgeldig te kunnen zetelen als gemeenteraadslid dient het gemeenteraadslid:
- In orde te zijn met zijn geloofsbrieven
- De eed afgelegd hebben in openbare zitting
De geloofsbrieven zijn volgende stukken:
- Uittreksel uit het bevolkings- of rijksregister
- Uittreksels uit het stafregister, model 1
- Verklaring op eer dat ze zich niet bevinden in één van de gevallen van onverenigbaarheid zoals bepaald in artikel 10 van het Decreet Lokaal Bestuur.
Deze stukken zijn door de algemeen directeur aan de voorzitter van de gemeenteraad overhandigd. Hieruit blijkt dat de geloofsbrieven in orde zijn en de kandidaat niet in een geval van onverenigbaarheid zich bevindt.
De gemeenteraad heeft op 21 september 2021 kennis genomen van het ontslag van de mevrouw Karina Rombauts als gemeenteraadslid.
Geen
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de geloofsbrieven goed van de heer Franky Van Praet, opgeroepen als aangeduide opvolger naar aanleiding van het ontslag van mevrouw Karina Rombauts.
Artikel 2: Franky Van Praet wordt onmiddellijk ter zitting uitgenodigd en verzocht, in deze openbare vergadering, in handen van de voorzitter de voorgeschreven eed af te leggen, waaraan hij voldoet als volgt: "Ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen."
Artikel 3: de heer Franky Van Praet wordt tot gemeenteraadslid-titularis aangesteld. Hij zal het mandaat van mevrouw Karina Rombauts voleindigen. Hij zal de laatste voorkomen op de ranglijst van de raadsleden.
Artikel 4: de heer Franky Van Praet verklaart ter zitting na zijn eedaflegging als onafhankelijke te zetelen.
De Voorzitter schorst de gemeenteraad en heropent de raad voor maatschappelijk welzijn.
Op 4 januari 2019 werden de leden van de politieraad van de meergemeentezone VIMA verkozen.
Door het Ministerieel besluit van de bevoegde Vlaamse Minister en de eedaflegging in handen van de provinciegouverneur op 10 juni 2021 is de heer Steve Claeys, oorspronkelijk als gemeenteraadslid deel uitmakend van de politieraad, burgemeester.
De burgemeester is van rechtswege lid van de politieraad en het politiecollege.
Een wijziging in de samenstelling werd doorgevoerd, naar aanleiding van de burgemeesterswissel, door de gemeenteraad op 17 juni 2021.
De politieraad van VIMA, telt, de burgemeesters niet meegerekend, 19 leden. Dit is vastgesteld tijdens de zitting van 12 december 2018 van de huidige politieraad.
Machelen heeft recht op 5 raadsleden in de politiezone.
Mevrouw Karina Rombauts, gemeenteraadslid, werd op 4 januari geïnstalleerd als politieraadslid, met geen opvolger.
In zitting van 21 september 2021 nam de gemeenteraad kennis van het ontslag van mevrouw Karina Rombauts als gemeenteraadslid.
Wanneer een effectief lid voor het verstrijken van zijn mandaat ophoudt deel uit te maken van de politieraad en hij geen opvolger of opvolgers heeft, kunnen alle nog in functie zijnde gemeenteraadsleden die de voordracht van het te vervangen lid hadden ondertekend, gezamenlijk een kandidaat effectief lid voordragen conform artikel 19 van de wet van 7 december 1998. In dit geval worden deze kandidaten verkozen verklaard in orde van hun voordracht.
Gezien er geen geldige voordrachten zijn binnengekomen in uitvoering van artikel 19 eerste lid GWP, vraagt de voorzitter op basis van tweede lid artikel 19 ter zitting naar kandidaten.
Op die basis wordt een lijst opgesteld van de kandidaten waarbij het nieuwe lid via geheime stemming wordt aangeduid.
Tijdens het opmaken van de stembrief schorst de voorzitter de vergadering.
Geen
Op de geldige stembiljetten uitgebrachte stemmen zijn toegekend als volgt:
Ingrid Deblock: 4 stemmen
Kris Jacobs: 3 stemmen
Stef Panneels: 15 stemmen
Franky Van Praet: 2 stemmen
Op de geldige stembiljetten uitgebrachte stemmen zijn toegekend als volgt:
Ingrid Deblock: 4 stemmen
Kris Jacobs: 3 stemmen
Stef Panneels: 15 stemmen
Franky Van Praet: 2 stemmen
Artikel 1: gezien de voorgedragen kandidaten en de uitslag van de geheime stemming wordt de heer Stef Panneels als effectief lid van de politieraad, ter vervanging van het mandaat van mevrouw Karina Rombauts, aangesteld.
Artikel 2: afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de Deputatie en aan meergemeentepolitiezone VIMA.
De opvolgingsrapportering moet de raadsleden een stand geven van de uitvoering van de prioritaire acties of actieplannen en moet ze toelaten om de evolutie van de uitgaven en de ontvangsten van het lopende jaar op te volgen en die te vergelijken met de planning.
De raad moet de aanrekeningen voor het lopende jaar kunnen vergelijken met de kredieten die hij voor dat jaar heeft vastgesteld, inclusief de naar dat jaar overgedragen transactiekredieten voor de investeringen en de bijhorende investeringen.
- een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan
- een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar
- in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan
- in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiële risico's
- een overzicht van de ontvangsten en uitgaven, conform schema J1, dat opgenomen is in de bijlage die bij dit besluit is gevoegd
- een overzicht van de ontvangsten en uitgaven naar economische aard, opgesteld conform schema T2, dat opgenomen is in de bijlage die bij dit besluit is gevoegd
De financieel directeur heeft op de verenigde gemeenteraadscommissie van 18 oktober 2021 de nodige toelichtingen verstrekt.
Geen
Enig artikel: de gemeenteraad neemt kennis van de voortgangsrapportering over semester 1 - 2021.
Tegen 1 januari 2023 moeten sociale huisvestingsmaatschappijen en sociale verhuurkantoren één woonactor vormen met maar één speler per gemeente: de woonmaatschappij.
Bij de vorming van de woonmaatschappijen staan de belangen van de (kandidaat-) sociale huurders centraal.
De woonmaatschappijen moeten zorgen voor een sterkere toename van het sociaal woonaanbod, ook voor bijzondere doelgroepen.
De gemeente is op dit ogenblik vennoot bij de Inter-Vilvoordse Maatschappij voor Sociale Huisvesting en vennoot van de vzw Webra.
Gezien het opzet van de woonmaatschappij is een schaal op maat van de gemeente en een lokale verankering belangrijk, vooral in het licht van het behalen van het BSO en het sociaal woonaanbod, ook voor bijzondere doelgroepen.
Op het woonoverleg van 19 september 2021 is de vorming van een woonmaatschappij besproken.
Geen
Artikel 1: de gemeenteraad adviseert om de gemeente Machelen-Diegem tot een werkingsgebied met volgende gemeenten te laten behoren: Machelen-Vilvoorde.
Artikel 2: het verdelen van de stemrechten/aandelen over de gemeenten dient te gebeuren op basis van het aantal huishoudens. De gemeenten die in het toekomstig werkingsgebied zitten moeten samen 50%+1 van de totale stemrechten/aandelen hebben.
Artikel 3: afschrift van deze beslissing wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het college van burgemeester en schepenen van de stad Vilvoorde en aan de provinciegouverneur, zoals bepaald in artikel 330 en volgende van het decreet lokaal bestuur.
In de Bergstraat, Koning Boudewijnlaan en deel Budasteenweg (deel woonzone) worden onderhouds- en vernieuwingswerken uitgevoerd.
Voor de prijszetting en gunning is beroep gedaan op een eerder aangegane raamovereenkomst.
De kredieten zijn niet-nominatief ingeschreven in het MJP.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 40 en 41.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen en latere wijzigingen.
De wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 24.
De wet van 17 juni 2016 betreffende de wet inzake overheidsopdrachten inzonderheid artikel 43.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen, inzonderheid artikel 5, § 2.
De beslissing van de gemeenteraad van 22 januari 2019 inzake omschrijving begrip dagelijks bestuur en delegatie van gemeenteraad naar het college van burgemeester en schepenen.
Het collegebesluit van 30 augustus 2017 betreffende de goedkeuring gunning raamcontract onderhouds- en vernieuwingswerken voetpaden 2017/443 aan de firma BVBA Has Dal, Rinkhout 197, 9240 Zele.
Het collegebesluit van 28 september 2021 betreffende de goedkeuring van het dossier onderhouds- en vernieuwingswerken Bergstraat, Koning Boudewijnlaan en deel Budasteenweg.
Volgende voetpaden worden vernieuwd met het aanvangsbevel/bestelbon 01/2021:
- Bergstraat
- Koning Boudewijnlaan
- deel Budasteenweg
De meetstaten voor deze straten gaan in bijlage van deze beslissing.
Gezien het toewijzingsbedrag boven de limiet van het delegatiebesluit van 22 januari 2019 ligt, dient de gemeenteraad zich over deze opdracht uit te spreken.
De werken worden geraamd op 166.326,00 euro excl. btw, zijnde 201.254,46 euro incl. btw.
Het budget werd voorzien in de meerjarenplanning op budgetsleutel 2240000/020000 AP14 AC1
De financieel directeur verleende een visum op 06 oktober 2021.
Artikel 1: goedkeuring wordt verleend aan aanvangsbevel/bestelbon nr. 01/2021 voor volgende opdrachten:
- Bergstraat
- Koning Boudewijnlaan
- deel Budasteenweg
TOTAAL: 166.326,00 euro excl. btw, zijnde 201.254,46 euro incl. btw
Artikel 2: de gemeenteraad is akkoord met de opmaak van het aanvangsbevel/bestelbon ten bedrage van 166.326,00 euro excl. btw, zijnde 201.254,46 euro incl. btw.
Artikel 3: de uitgave is voorzien in de meerjarenplanning op budgetsleutel 2240000/020000 AP14 AC1
Artikel 4: de aanvangsdatum van in Artikel 1 genoemde opdracht "aanvangsbevel/bestelbon nr. 01/2021" wordt vastgesteld op 25 oktober 2021, tenzij vervroegd overeengekomen met de aannemer. De aannemer moet de opdracht voltooien binnen een termijn van 50 werkdagen.
Artikel 5: de aannemer, Has Dal bvba, Rinkhout 197 te 9240 Zele, wordt per aangetekende zending en per e-mail in kennis gesteld van deze aanvangsdatum.
De werkvennootschap heeft een projectnota goedgekeurd voor de aanleg van de luchthaventram die door de bedrijvenzone Diegem-Zuid komt, meer bepaald bedrijvenzone Hermes en Kouterveld en Leonardo Da Vincilaan.
Er wordt een tramlijn aangelegd met een brug over de Ring, met 3 halteplaatsen (Hermeslaan, Grensstraat en Culliganlaan), een fietssnelweg en de bestaande gemeenteweg Hermeslaan wordt gewijzigd en heraangelegd.
De heraanleg van de Hermeslaan die wordt voorzien wijkt sterk af van de rooilijnen zoals ze in het BPA 9 Hermes zijn vastgelegd.
Om de komende omgevingsvergunning voldoende juridisch te kunnen onderbouwen blijkt het noodzakelijk de rooilijnen aan te passen.
De codex Ruimtelijke ordening voorziet dat dit kan door de opmaak van een gemeentelijk RUP waarbij het BPA wordt gewijzigd.
De werkvennootschap heeft intussen aan de gemeente Machelen een verzoek gericht voor de opmaak van een RUP.
Men zal de gemeente ondersteunen door de opmaak van alle noodzakelijke studiedocumenten (plannen, MER), zodat de financiële kost voor de gemeente zeer beperkt zal zijn.
Akkoord met de start van herziening BPA 9 Hermes in functie van de noodwendigheden door de werkvennootschap aangegeven en binnen de afspraken hiertoe gemaakt.
Alle noodzakelijke studies en documenten worden door De Werkvennootschap aangeleverd.
Artikel 1: akkoord te gaan met de opmaak van een ruimtelijke uitvoeringsplan voor de wijziging van het BPA 9 Hermes Diegem, ten behoeve van de aanleg van de luchthaventram en omgeving.
Artikel 2: de studiekosten voor de opmaak van het RUP vallen ten laste van De Werkvennootschap.
Artikel 3: de procedure te voeren voor de opmaak van een RUP dat ter goedkeuring aan de gemeenteraad zal worden voorgelegd.
In 2017 startte de Vlaamse Regering een hervorming van de eerstelijnszorg in Vlaanderen en het afbakenen van 60 Vlaamse eerstelijnszones (ELZ). Machelen behoort tot de ELZ Bravio, samen met Vilvoorde, Kampenhout, Steenokkerzeel en Zemst.
Op 26 september 2019 werd de voorlopige Zorgraad ELZ Bravio geïnstalleerd.
Het Vlaams Agentschap voor Zorg en Gezondheid heeft bepaald dat de Zorgraad een VZW moet zijn. De statuten werden door de voorlopige Zorgraad uitgewerkt door de 5 lokale besturen goedgekeurd.
Om de continuïteit te verzekeren over de werking van Eerstelijnszone BraViO en er nog geen politieke vertegenwoordiger aangeduid is, dient er een effectieve en plaatsvervangend vertegenwoordiger aangeduid te worden voor het volgen van de (buitengewone) algemene vergaderingen.
Het college van burgemeester en schepenen, de fracties en de gemeenteraadsleden hebben de kans gehad om hun kandidaten in te dienen voor een effectieve en plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Bij geheime stemming worden deze mandaten toegewezen.
Geen
Resultaat geheime stemming plaatsvervangend vertegenwoordiger: met 24 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Resultaat geheime stemming effectief vertegenwoordiger: met 23 stemmen voor, 1 stem tegen, 0 stemmen onthouden.
Resultaat geheime stemming effectief vertegenwoordiger: met 23 stemmen voor, 1 stem tegen, 0 stemmen onthouden.
Resultaat geheime stemming plaatsvervangend vertegenwoordiger: met 24 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1: worden aangeduid als vertegenwoordigers, effectief (1) en plaatsvervangend (1), voor de (buitengewone) algemene vergaderingen:
Artikel 2: de toewijzing van de mandaten gebeurt voor de volledige legislatuur, onverminderd decretale bepalingen of herroeping door een nieuwe beslissing van de gemeenteraad.
Artikel 3: een afschrift van dit besluit wordt per e-mail bezorgd aan Eerstelijnszone BraViO.
De oproepingsbrief van 6 oktober 2021 voor de buitengewone algemene vergadering van Eerstelijnszone BraViO op 18 november 2021.
De gemeente Machelen is aangesloten bij Eerstelijnszone BraVio.
Geen
Artikel 1: de gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan de punten, op de agenda van de buitengewone algemene vergadering Eerstelijnszone BraViO en de daarbij horende documentatie nodig voor de goedkeuring van de agenda:
1. Goedkeuring verslag AV 20 mei 2020
2. Ontslag/benoeming nieuwe bestuurders RvB/Dagelijks bestuur
3. Goedkeuring herwerkte versie statuten
4. Vergoedingen leden
5. Begroting 2022
6. Varia en rondvraag
Artikel 2: de gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van Eerstelijnszone BraViO vastgesteld op 18 november 2021, te onderschrijven en haar/zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunten met betrekking tot de agendapunten van voormelde buitengewone algemene vergadering.
Artikel 3: het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Eerstelijnszone BraViO.
De gemeente Machelen werd per aangetekend schrijven van 27 september 2021 opgeroepen om op digitale wijze deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 6 december 2021.
De gemeente Machelen is aangesloten bij Fluvius Opdrachthoudende Vereniging.
Geen
Artikel 1: de gemeenteraad geeft goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van het door de raad van bestuur opgestelde budget 2022.
2. Statutaire benoemingen.
3. Statutaire mededelingen.
Artikel 2: de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de digitale buitengewone algemene vergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 6 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3: het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Fluvius Opdrachthoudende Vereniging, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De gemeente Machelen werd per aangetekend schrijven van 23 september 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Fluvius West die op 13 december 2021 gehouden in het Fluvius-gebouw, Noordlaan 9 te 8820 Torhout.
De gemeente Machelen is aangesloten bij Fluvius West.
Het feit dat we op heden geconfrontreerd worden met het coronavirus Covid-19, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze buitengewone algemene vergadering zal kunnen plaatsvinden.
De huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnelands Bestuur omtrent het coronavirus Covid-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassingen van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale buitengewone algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
Geen
Artikel 1: de gemeenteraad geeft zijn goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Wet van 13 december 2021.
1. Bespreking in het kader artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2022 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2022.
2. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 ev WVV.
3. (Neven)activiteiten - aanvaarding wijziging deelnemerschap.
4. Statutaire benoemingen.
5. Statutaire mededelingen.
Artikel 2: de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging van Fluvius West op 13 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissingen.
Artikel 3: het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius West, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De Voorzitter deelt mede dat, omwille van nieuwe elementen die in het dossier zijn tussengekomen, het voorziene punt in de besloten zitting voorlopig zonder voorwerp is en dus niet zal behandeld worden. Hij sluit de vergadering van de gemeenteraad.
De voorzitter sluit de zitting op 19/10/2021 om 19:39.