In het Rap op Stap-kantoor zal gewerkt worden met een nieuw boekingssysteem.
Rechthebbenden kunnen vanaf dan met hun burgerprofiel inloggen om hun uitstap of vakantie te boeken.
Het Rap op Stap kantoor blijft echter belangrijk om:
Naar aanleiding van het nieuw boekingssysteem zal er ook een nieuwe brochure gemaakt worden.
Voor het beeldmateriaal van de brochure is er een fotowedstrijd uitgeschreven.
De winnaars van de fotowedstrijd zullen hun foto terugvinden op de brochure.
Via deze nieuwe brochure in de vorm van een postkaart willen we de gebruikers juist informeren over het nieuwe boekingssysteem.
Al gekende gebruikers verbonden aan het Rap op Stap kantoor worden via e-mail op de hoogte gebracht van de wedstrijd. Enkel natuurlijke personen kunnen deelnemen met een foto die werd genomen tijdens een uitstap of vakantie via Rap op Stap. Elke deelnemer kan slechts 3 foto’s opsturen.
De foto’s moeten voldoen aan bijkomende voorwaarden, namelijk dat er geen herkenbare mensen in beeld worden gebracht.
Bij het insturen van de foto’s worden contactgegevens gevraagd.
De beslissing van de jury zal gevalideerd worden door het vast bureau.
Er werd een budget van 500 euro voorzien op de budgetsleutel BS 6143007/094400.
Enig artikel: de raad voor maatschappelijk welzijn keurt het reglement ‘Reglement Fotowedstrijd Rap op Stap’ goed met ingang vanaf 3 maart 2025.
"Reglement Fotowedstrijd Rap op Stap
Dit reglement is van toepassing op de fotowedstrijd van Rap op Stap. De winnende foto’s worden gebruikt voor een nieuwe informatiebrochure.
Artikel 1: Principe
De fotowedstrijd voor de Rap op Stap-brochure (verder genoemd ‘de wedstrijd’), wordt georganiseerd door het Rap op Stap-kantoor van Machelen (verder genoemd ‘de organisator’).
Het doel van deze wedstrijd is om een unieke en Machelse informatiebrochure te creëren voor het Rap op Stap kantoor. Hiervoor kunnen gebruikers van Rap op Stap een (geanonimiseerde) foto van een uitstap of vakantie insturen. De winnende foto’s komen in de brochure te staan. Er worden maximum 4 winnaars gekozen (verder genoemd ‘de winnaars’).
De winnaars van de fotowedstrijd:
Artikel 2: Persoonsgegevens
Voor deze wedstrijd worden gegevens verzameld waarmee de organisator zorgvuldig omgaat.
Hierbij is het privacy beleid van lokaal bestuur Machelen van kracht. Meer info hierover is terug te vinden op de gemeentelijke website.
Deze gegevens worden enkel gebruikt voor volgende doeleinden:
Artikel 3: Deelnemers
Volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle deelnemers voor een geldige deelname:
Enkel natuurlijke personen kunnen deelnemen – bedrijven, groepen, verenigingen en andere kunnen niet deelnemen;
Artikel 4: Termijn
De wedstrijd start op 3 maart 2025 en eindigt op 4 april 2025.
Artikel 5: Wedstrijd
Deelnemers kunnen de foto en de nodige gegevens insturen via een digitaal inschrijfformulier op de gemeentelijke website.
Artikel 6: Winnaars
De winnaars worden bepaald door een jury. De deelnemende foto’s die voldoen aan de voorwaarden worden anoniem aan een jury voorgelegd die zullen bepalen welke foto’s winnen en bijgevolg op de brochure komen te staan.
De winnaars ontvangen hun foto op A4-formaat.
De winnaars worden geselecteerd door een beslissing van het vast bureau. Tegen de uitslag is geen verhaal of betwisting mogelijk.
Indien er te weinig of geen deelnemers zijn, worden er geen winnende foto’s gekozen.
Artikel 7: Bekendmaking winnaars
De winnaars worden op de hoogte gebracht via e-mail en op een brief.
De bekendmaking van de winnaars zal gebeuren in de loop van de maand april.
Informatie over de afhaling van de prijzen zal in de brief en op e-mail staan.
Artikel 8: Reglementswijzigingen
De organisator behoudt zich het recht voor om in elke afzonderlijke jurisdictie de wedstrijd op elk ogenblik op te schorten of in te trekken indien zij daartoe gedwongen wordt omwille van wettelijke redenen of omwille van dwingende zelfregulerende redenen, zonder enig recht op compensatie of tegemoetkomingen ten aanzien van de deelnemers.
Indien er wijzigingen aan het reglement gemaakt worden, zullen die meegedeeld worden op de gemeentelijke website.
Artikel 9: Betwistingen en contact
Bij vragen of problemen i.v.m. de wedstrijd kunnen geïnteresseerden terecht bij het Rap op stap kantoor via rapopstap@machelen.be of 02 756 55 34.
Alle betwistingen over de toepassing van dit reglement worden beslecht door het vast bureau.
Artikel 10: Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking op 3 maart 2025.
Artikel 11: Bekendmaking
Dit reglement wordt bekendgemaakt op de gemeentelijke website, de besluitenlijst en wordt opgenomen in het register der reglementen."