Vandaag wordt de Boskantweg gebruikt door veel actieve weggebruikers om te gaan sporten of wandelen en door recreatieve fietsers, maar de weg wordt ook nog gebruikt door gemotoriseerd verkeer. Het lokaal bestuur wenst voorrang te geven aan de wandelaars, sporters en fietsers.
De verkeersveiligheid in de Boskantweg en de aanliggende straten zal verhogen, door de circulatie aan te passen zodat de straten voorbehouden zijn voor louter het bestemmingsverkeer en een stuk van de rijweg te vrijwaren van gemotoriseerd verkeer.
2000 euro - budget verkeerssignalisatie.
Bord F45b Doodlopend fietser voetganger SB250 #2
Aangepast bord F45b Doodlopend fietser voetganger SB250 #2
Anti-parkeerpaal Amsterdammer Wegneembaar RAL #6
Artikel 1: de gemeenteraad gaat akkoord met een wijziging in het verkeersreglement waarbij de Boskantweg, de Koningin Astridlaan, de Heirbaan voorbij het rond punt richting Bosveld en de Koningin Fabiolalaan ten oosten van de Heirbaan doorlopende straten worden.
Artikel 2: het bebordingsplan in bijlage maakt deel uit van deze beslissing.
Artikel 3: dit besluit, dat betrekking heeft op een openbare weg die onder het beheer van de gemeente valt, wordt overgemaakt aan de politiezone VIMA, de politierechtbank en de afdeling beleid van het departement mobiliteit.